امنیت سایبری، حفاظت از داده ها به طور فزاینده ای به عنوان یک خطر دعوی قضایی دیده می شود: نظرسنجی نورتون رز فولبرایت

[ad_1]

امنیت سایبری و حفاظت از داده ها از جمله موضوعات متعدد این نظرسنجی بود. پاسخ دهندگان همچنین خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی خطرات مالکیت معنوی را به همراه دارد، مسائل مربوط به ESG یک نگرانی فزاینده دعوی قضایی است، روندهای نظارتی احتمالاً به تعداد دفعات افزایش خواهند یافت و اقدامات گروهی شامل ضد تراست، اوراق بهادار و کلاهبرداری مالی به طور فزاینده ای رواج پیدا می کند.

فرانسوا-دیوید پاره، شریک و رئیس ملی دعاوی و اختلافات کانادایی در نورتون رز فولبرایت، می‌گوید: «امروزه، تقریباً همه در هر صنعتی نگران خطر سایبری و حفاظت از داده‌ها هستند.

حجم داده های مدیریت شده توسط شرکت ها هر سال به طور تصاعدی افزایش می یابد. اگر با دسترسی آسان تر به داده ها، از جمله دسترسی از راه دور – به خدمات ابر میزبانی وب فکر می کنم، حتی ارائه دهندگان نرم افزاری که امروزه یک پلت فرم مبتنی بر وب را ارائه می دهند، – دسترسی به داده ها به طور بالقوه آسان تر یا مستعد نقض می شود و همچنین حمله کن.»

نظرسنجی پاسخ‌دهندگان چالش‌هایی را در شناسایی و مدیریت حجم ذخیره‌سازی داده‌ها و افزایش استفاده از هوش مصنوعی مشاهده کردند که ردیابی و محافظت از داده‌ها را چالش‌برانگیزتر می‌کند، به‌عنوان مهم‌ترین روندهایی که منجر به خطرات دادخواهی امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها می‌شود. این نظرات به ترتیب 54 و 52 درصد از پاسخ دهندگان بود. سال گذشته، پاسخ‌دهندگان گفتند که «همگام با و به‌روزرسانی سیاست‌ها برای مطابقت با الزامات حریم خصوصی داده‌ها که به‌سرعت در حال تحول است و به‌روزرسانی زیرساخت‌های سایبری و حفاظت از داده‌های موجود» بیشترین مسئولیت را در افزایش مواجهه با خطرات دادرسی در این زمینه داشته است.

وقتی مسائل مربوط به امنیت سایبری و حفاظت از داده ها به دادگاه می رسد، پاره می گوید که قضات به دنبال منطقی بودن رفتار یک شرکت هستند – آیا شرکت مشابه در شرایط مشابه رفتار مشابهی را اتخاذ می کرد یا خیر. قضات بررسی خواهند کرد که این شرکت برای آماده شدن برای حمله چه کرده است و آیا آنها پروتکل هایی در محل دارند و کارشناسان حرفه ای نقض داده را حفظ کرده اند که می توانند در صورت حمله پاسخ دهند. آنها همچنین بررسی خواهند کرد که شرکت پس از حمله برای جلوگیری از نشت و جلوگیری از تکرار آن چه کرده است.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *