وزیر باید حقوق منشور والدینی را که از دسترسی به مدارس فرانسوی NWT محروم می‌شوند در نظر می‌گرفت: SCC

[ad_1]

کوته گفت s. 23 سه هدف دارد: جلوگیری از فرسایش “جمعیت های زبان رسمی”، ترویج توسعه این جوامع، و جبران بی عدالتی های گذشته. بنابراین، ارزش‌های زیربنای این ماده شامل حفظ و توسعه جوامع زبانی اقلیت است. ممانعت از دسترسی افراد غیرحقوق به مدارس فرانسوی زبان در سرزمین های شمال غربی می تواند بر حفظ و توسعه جامعه فرانسوی در این قلمرو تأثیر بگذارد، بنابراین تصمیمات وزیر ارزش های اساسی حفظ و توسعه را محدود می کند.

کوته گفت، در حالی که وزیر موظف بود به تناسب بین این ارزش‌ها تعادل ایجاد کند، دلایل او نشان نمی‌دهد که او «واقعاً ارزش‌های قانون اساسی را در نظر گرفته یا ملاحظات ناشی از آن را به‌طور معناداری مورد توجه قرار داده است».

این تصمیم همچنین مجدداً تأیید می کند که دوره Bossé می‌گوید چارچوب «زنده و سالم است». ذیل کانادا (وزیر شهروندی و مهاجرت) علیه واویلوف، تصمیم مهم در مورد استاندارد بازبینی، مشخص نبود که آیا SCC در نهایت تغییر خواهد کرد یا خیر دوره چارچوب او می‌گوید، تصمیم SCC در کمیسیون scolaire francophone des Territoires du Nord-Ouest نشان می‌دهد که هنوز قانون قابل اجرا در بررسی‌های قضایی برای ارزش‌های منشور است.

کمیسیون scolaire francophone des Territoires du Nord-Ouest (CSFTNO) پذیرش کودکان را توصیه کرده بود زیرا این امر باعث توسعه جامعه فرانسوی زبان منطقه می شود. قلمروهای شمال غربی در سال 2016 دستورالعمل وزارتی را به تصویب رساندند که به موجب آن والدینی که دارای حقوق نیستند واجد شرایط تحصیل در فرانسه می‌باشند، در صورتی که دارنده حقوق می‌بودند، اما فرصتی برای حضور در مدرسه فرانسوی نداشتند، فرانسوی زبان غیر شهروند یا مهاجر جدید بودند. و فرزندشان انگلیسی یا فرانسوی بلد نیست و برای اولین بار در مدرسه ای در کانادا ثبت نام می کند. وزیر درخواست اولیا را به دلیل نداشتن شرایط بخشنامه وزیر رد کرد.

والدین و CSFTNO با موفقیت به دنبال بررسی قضایی تصمیمات وزیر بودند و دادگاه عالی مناطق شمال غربی آن را کنار گذاشت و موضوع را برای بررسی مجدد به وزیر ارجاع داد. اما دادگاه تجدید نظر تقسیم شده تصمیمات وزیر را بازگرداند. اکثریت دادگاه تجدید نظر دریافتند که وزیر ملزم به بررسی s. 23 در اعمال صلاحدید خود به دلیل اینکه والدین دارای حقوق تحت این مقررات نبودند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *