مری مورو، نامزد عدالت SCC، به خاطر تجربه قضایی و کار در مدرن سازی دادگاه های آلبرتا اشاره کرد

[ad_1]

به گفته مورو به عنوان قاضی ارشد، حل و فصل متناوب درگیری را تشویق کرد، سیستم رزرو دادگاه را تقویت کرد و به گسترش امکانات دادگاه کمک کرد. دانشگاه آلبرتا مدرک افتخاری خود را اعلام کرد.

مورئو فارغ التحصیل کلاس دانشگاه آلبرتا در سال 1979 است. او قبل از انتصابش به سمت نیمکت، در ادمونتون قانون جنایی، خانواده و قانون اساسی را تمرین می کرد. به عنوان یک وکیل، او پرونده های متعددی را در مورد حقوق زبان اقلیت ها و منشور مطرح کرد. اینها شامل R. v. Paquette در سال 1987 که به حق محاکمه جنایی در مقابل هیئت منصفه فرانسوی زبان می پرداخت و R در مقابل ماههکه مربوط به دسترسی به آموزش به زبان فرانسه بود. او همچنین l’Association des juristes d’expression française de l’Alberta (انجمن حقوقدانان فرانسوی زبان آلبرتا) را تأسیس کرد.

پاتون می گوید: «کار او در حقوق کیفری و قانون اساسی، و حقوق زبان به ویژه، با توجه به تمرکز اکثر پرونده ها در دادگاه عالی، از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

پاتون می‌گوید: «البته عدالت (راسل) براون تمرکز ویژه و منحصربه‌فردی بر امور مدنی و تجاری داشت. نقاط قوت او در زمینه های مختلف خواهد بود. اما این تجربه عمیق، هم در تمرین او و هم روی نیمکت دادگاه، فکر می‌کنم، به خوبی به کانادایی‌ها کمک خواهد کرد.»

کمیته دائمی عدالت و حقوق بشر مجلس عوام در 2 نوامبر جلسه کمیته ویژه ای را برای ارزیابی نامزدی نخست وزیر تشکیل خواهد داد. به گفته نخست وزیر، عارف ویرانی، دادستان کل و وید مک لوکلان، رئیس هیئت مشاوران مستقل برای انتصابات قضایی دادگاه عالی کانادا، چگونگی و چرایی انتخاب مورئو را به کمیته ارائه خواهند داد. اعلامیه.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *