دادگاه متهم به جنایات جنگی در جنگ داخلی بوسنی را تبرئه کرد و لغو تابعیت را متوقف کرد

[ad_1]

این اولین پرونده مهاجرتی بود که دادگاه به الف Stinchcombe او می گوید دستور دهید پرونده دادگاه عالی کانادا در سال 1991 R. v. Stinchcombe ثابت کرد که دادستان باید تمام شواهد را در محاکمات جنایی به متهم افشا کند. این دستور نشان داد که دولت کانادا افسران RCMP را در سال 2007 به بوسنی فرستاد تا درباره اتهامات جوزپوویچ تحقیق کنند و افسران به این نتیجه رسیده بودند که هیچ مدرکی دال بر دخالت او در قتل وجود ندارد.

پولتون می‌گوید: «این یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این پرونده بود. «فکر نمی‌کنم تا به حال یک متهم برای حمایت از پرونده خود به شواهد یک مقام پلیس دولتی تکیه کرده باشد. این فقط یک بخش کوچک از این است.»

اتهامات در مرکز پرونده ناشی از رویدادهایی است که در ژوئن 1993 در روستاهای عمدتاً کروات در بخش شرقی شهرداری کاکانج در بوسنی و هرزگوین رخ داد. این وقایع به دنبال استقلال کشور از یوگسلاوی و آغاز جنگ داخلی بوسنیایی ها، کروات ها و صرب ها بود.

شاکیان گفتند که جوزپوویچ در بدرفتاری با جمعیت غیرنظامی مسلمان شرکت داشته، در کشتن هفت مرد مسلمان بوسنیایی دست داشته است و به مقامات مهاجرت کانادا در مورد عضویت خود در HVO دروغ گفته است. شاکیان با نشان دادن اینکه او تابعیت خود را با پنهان کردن شرایط مادی به دست آورده است، به دنبال عدم پذیرش وی در کانادا بودند. جوزپوویچ در سال 1997 به عنوان پناهنده وارد کانادا شده بود و در سال 2004 شهروند آن کشور شد.

بر اساس شواهد کارشناسی، بل پذیرفت که هفت مرد مسلمان در کاکانج در ژوئن 1993 کشته شدند و HVO در اکتبر همان سال در روستای استوپنی دو قتل عام کرد. اما قاضی گفت هیچ مدرکی دال بر دست داشتن یا اطلاع جوزپوویچ در این قتل ها وجود ندارد. در حالی که بل به این نتیجه رسید که در HVO خدمت کرده است، شواهد نشان نمی دهد که آیا او در هیچ نقطه ای در جنگ خدمت کرده است یا خیر. بل گفت که شواهد نشان می دهد که جوزپوویچ زمانی که HVO غیرنظامیان مسلمان را در یک مدرسه محلی جمع آوری و بازداشت کرده بود، حضور داشت. اما در حالی که دو اسیر مورد تعرض قرار گرفتند، بل گفت که هیچ کدام فوت نکردند و جراحات شدیدی ندیدند و در نهایت آزاد شدند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *