دادگاه فدرال از اتاوا می خواهد تا جای خالی قضایی را پر کند

[ad_1]

که در حمید علیه نخست وزیر، یاور حمید متقاضی درخواست دادخواست داد مانداموس نخست وزیر و وزیر دادگستری را مجبور به پر کردن 79 جای خالی دادگاه های عالی کانادا کند. دادگاه موافقت نکرد مانداموس اما چهار اعلامیه صادر کرد. از جمله انتصابات برای پرکردن پست های خالی قضائی تحت s. 96 قانون اساسی، 1867 و s. 5.2 قانون دادگاه های فدرال باید “در یک زمان معقول از جای خالی” اتفاق بیفتد. این دادگاه همچنین گفت که انتظار دارد جای خالی قاضی در یک زمان معقول به اواسط دهه 40 کاهش یابد که این میزان در بهار 2016 بود.

متقاضی، حمید، یک وکیل حقوق بشر مستقر در اتاوا و مدیر حقوقی حمید است. او مرتباً در دادگاه فدرال، دادگاه عالی انتاریو و دادگاه استیناف ظاهر می شود. حمید گفت که او در سال های اخیر تاخیرهای قابل توجهی را در دعاوی حقوقی شرکت خود تجربه کرده است.

در بهار سال 2022، حمید لاو یک مشتری داشت که قربانی آزار جنسی شده بود. چند روز قبل از شروع جلسه دادگاه لغو شد. پوپ که همچنین وکیل حقوقی حمید است و عمدتاً حقوق اداری را انجام می‌دهد، می‌گوید با توجه به موضوع حساسی که مشتری در حال آماده شدن برای تعامل با آن بود، تغییر ناگهانی «آسیب‌زا و دشوار» بود.

حمید همچنین نامه‌ای را که ریچارد واگنر، رئیس دادگستری کانادا به نخست‌وزیر جاستین ترودو در ماه می 2023 ارسال کرد، به عنوان مدرک ارائه کرد.

در این نامه، واگنر «نگرانی عمیق» خود را در مورد تعداد پست‌های خالی ابراز می‌کند که به گفته او بیم آن می‌رود که منجر به «بحرانی برای سیستم قضایی ما» شود و «سلامت نهادهای دموکراتیک ما» را به خطر بیندازد. برخی از دادگاه‌ها سال‌هاست که با نرخ 15 درصد جای خالی مخالفت کرده‌اند و این موقعیت‌ها اغلب برای سال‌ها خالی می‌مانند. واگنر خاطرنشان کرد که بیش از نیمی از موقعیت های دادگاه استیناف منیتوبا در آن زمان خالی بود.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *