دادگاه حقوق بشر در دعاوی تبعیض علیه آژانس رفاه خانواده صلاحیت دارد: دادگاه

[ad_1]

RR با ادعای بدرفتاری توسط مددکاران اجتماعی VACFSS، شکایتی را برای تبعیض به دادگاه حقوق بشر BC ارائه کرد. در فرم خود، RR نوشت که او شکایت خود را برای بازپس گیری حضانت فرزندانش ثبت کرده است تا “برای جلوگیری از آسیب ناشی از جدایی، از دست دادن هویت و از دست دادن فرهنگ مانند من”.

در نوامبر 2022، دادگاه تصمیم خود را منتشر کرد. عضو دادگاه گفت که تصمیم VACFSS برای گرفتن فرزندان RR و محدود کردن دسترسی او “بر اساس کلیشه‌هایی در مورد او به عنوان یک مادر بومی با مشکلات سلامت روانی، از جمله تروما، و درگیری او با سیستم رفاه کودکان، صورت گرفت.” به دلیل بومی بودن و آسیب روحی اش، RR نیاز شدیدی به توانمندسازی و VACFSS داشت تا او را در تصمیم گیری های مربوط به فرزندانش بگنجاند و به طور مداوم او را در مورد رفاه آنها به روز کند. در عوض، (VACFSS) با تشدید اظهارات قدرت و کنترل، کاهش و تعلیق دسترسی او به کودکان، محدود کردن ارتباط او با مراقبان آنها و در نهایت طولانی کردن زمان مراقبت از آنها به او پاسخ داد.

این عضو به VACFSS دستور داد که 150000 دلار برای صدمه به حیثیت، احساسات و عزت نفس او بپردازد.

VACFSS برای بررسی قضایی درخواست داد. قاضی گومری اشتباهات قانونی و بی عدالتی رویه ای را در حکم دادگاه یافت. او این تصمیم را لغو کرد و موضوع را برای بررسی مجدد به دادگاه ارجاع داد.

West Coast LEAF در این پرونده مداخله کرد و استدلال کرد که “استعمار مستمر و زمینه اجتماعی باید در تعیین دامنه نقش دادگاه در رسیدگی به تبعیض” در سیستم رفاه خانواده در نظر گرفته شود. آنها از این یافته که دادگاه صلاحیت رسیدگی به شکایات تبعیض آمیز علیه آژانس های رفاه کودکان را دارد استقبال کردند، اما خاطرنشان کردند که این تصمیم «تأثیر منفی تبعیض علیه والدین را بر فرزندانشان کم رنگ می کند».

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *