دادگاه استیناف آلبرتا مسئولیت کلگری را در قبال تصادف جاده ای مرگبار تأیید می کند

[ad_1]

قاضی پرونده متوجه شد که هنگام وقوع تصادف، جاده در وضعیت نامناسبی قرار داشت، زیرا تجمع خاک و شن باعث کاهش ارتفاع عملکردی مانع میانی شده بود و برای رانندگانی که مراقبت‌های معمولی را انجام می‌دادند یک خطر ایمنی ایجاد می‌کرد. قاضی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شهر تا به حال خاک و شن را از حد فاصل بین ساخت مانع و حادثه حذف کرده است، پیدا نکرد. قاضی پرونده همچنین استدلال شهر مبنی بر مصونیت از مسئولیت را رد کرد.

را شهرستان به یافته های مسئولیت تجدید نظر داد، با این استدلال که قاضی پرونده در تفسیر خود از مقررات مربوطه قانون شهرداری (MGA) مرتکب اشتباه شده است که شهرداری ها را موظف می کند که جاده ها را در وضعیت معقول تعمیر نگه دارند و در برخی شرایط از آنها در برابر مسئولیت محافظت کنند.

شهر تفسیر قاضی دادگاه از مقررات MGA را که ظاهراً شهر را از مسئولیت معاف می‌کرد، به چالش کشید. شهر مدعی شد که s. 530 MGA شهر را از مسئولیت در قبال خسارات ناشی از “یک سیستم بازرسی” یا “یک سیستم نگهداری” محافظت می کند. قاضی پرونده، با این حال، گفت که حمایت تحت s. 530 در مورد جاده ها و سایر اماکن عمومی تحت پوشش s اعمال نمی شود. 532. دادگاه تجدیدنظر در این مورد موافقت کرد.

این شهر استدلال کرد که قاضی پرونده در نتیجه گیری اینکه شهر پس از اینکه متوجه شد که شکست آن «در اصل عدم نگهداری بوده است»، مرتکب اشتباه شده است. با این حال، دادگاه تجدید نظر گفت که تفسیر پیشنهادی شهر به هدف قانون عمل نمی کند. علاوه بر این، دادگاه خاطرنشان کرد که شهر وظیفه اثبات این را دارد که «اقدامات معقولی برای جلوگیری از ایجاد خرابی انجام داده است».

دادگاه همچنین توضیح داد که هنگامی که یک جاده یا مکان عمومی خراب می شود، شهرداری بر اساس s. 532 MGA اگر می دانست یا باید از خرابی اطلاع داشت و اقدامات معقولی برای جلوگیری یا اصلاح مشکل انجام نداد. قاضی دادگاه متوجه شد که شهر وظایف خود را طبق MGA زیر پا گذاشته است زیرا جاده در وضعیت معقولی تعمیر نیست. در حالی که شهر استدلال می‌کرد که نمی‌دانست و نمی‌توانست بداند که انباشته شدن خاک و سنگ‌ریزه روی میانه یک خطر ایمنی بی‌رویه ایجاد می‌کند، قاضی دادگاه با این موضوع موافق نبود. او متوجه شد که شهر می‌دانست یا باید از وضعیت خرابی می‌دانست، زیرا داده‌های تصادفی موجود نشان می‌دهد که در ده سال منتهی به حادثه، بیش از ۳۰۰۰ تصادف در مسیر گلنمور رخ داده است. از این تصادفات، حدود 400 مورد مربوط به تماس با مانع بود.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *